i'm so fricking pissed

Kom precis hem från stallet där det var U N D E R B A R T. Vädret sög och det snöstorma äcklig blöt snö. Sen när jag ska rida i ridhuset är Goliat halt så det är bara att pallra sig ner till stallet. Ensam. Tänkte på vägen ner "Åååh nu ska du få morötter din stackare för att du e skadad".Då blir Goliat galen och springer brevid lilla mig. Tji fick jag. Sen rasar det liiiiiiiiiiiiite snö från en transport och han blir helt vild och hoppar och skuttar och drar omkull mig. Jag landar på arslet. I leran. Där det är dyngsurt. Och grus. Springer iväg gör han också. Galen blir jag. Nu är vi ovänner.

Varför lyckas alltid en vit häst slänga ner mig i gruset så jag skrapar upp arslet? Har ett två år gammal ärr på julskinkan , och nu lär jag väl få ett på bakändan.




Min mamma fick i alla fall ett fint sms när jag var fly förbannad: "Hästjävlen vart rädd och slängde omkull mig på gårdsplan och sprang iväg"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Du tycker?:

Trackback
RSS 2.0