crying in the barn

Idag avslutades FN-rollspelet och jag höll även tal inför ca 140 pers. Är rätt så stolt över min insats. FN-rollspelet var inte alls så hemskt som jag trodde det skulle vara, det var riktigt rolig tom.

VARNAR FÖR KÄNSLIGA LÄSARE

Var i stallet nyss också så nu kommer jag vara handikappad. Hände också en mkt hemsk händelse där, som kommer att förfölja mig ett tag. När jag ska in och fixa hö hör jag plötsligt ett gulligt pipande och ser katterna skutta runt. Jag lyser upp och tittar på "sötnosarna". Sedan inser jag att det pipande ljudet kommer från en liten musstackare som djävularna har fångat. Förgäves springer jag runt och jagar den hemska katten för att rädda den lilla musen som skriker av rädsla och smärta. Men det triggade bara det vidriga odjuret. Han slängde iväg musen, fånga den, bet lite, rev lite jaga lite. You know the drill.
Så där stod jag på höskullen och storgrinade och såg på när den lilla musen dog.
Senare när jag står och borstar så ser man hur en till katt kommer intravade med nåt i munnen och alla stalltanter applåderar och ropar"Duktig Kisse". Självklart kommer katten fram till mig och sliter bort nacken på musen och lägger sig och mumsar. Sedan hör jag det underbara ljudet av hur katten tuggar på musens skalle gissar jag för det var som man knäckte en valnöt. När katten är klar ligger endast nacken och matsäcken, för den ska ni veta smakar tydligen illa.
Jag vill poängtera att det är kylig stämning mellan mig och Affe just nu. Jag är lite arg på hans släkte.

Kommentarer
Postat av: josephine

hahahah neeeeeej! men guuud vilken förklaring!

2010-03-31 @ 22:05:18
URL: http://josiea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Du tycker?:

Trackback
RSS 2.0