And it breaks my heart

Jag satt och zappade i mitt rum på mina ca 6 användbara kanaler. De visade Dumbo på Disney Channel och jag visste direkt att jag skulle börja lipa. Disney filmer där mammor och papper försvinner får mig att börja gråta som inget annat. Om någon skulle börja härma låt oss säga Lillefot när han ropar efter hans mamma skulle jag grina som en gris. Vilket har hänt. I klassrum & fest. Inget stoppar mig.

De mest sorgliga ögonblicken i Disneyfilmer, top 5:

1. Lejonkungen
Scenario: Simba letar efter sin pappa som har ramlat ner från en klippa. Han hittar honom under ett litet berg där han ligger. Död. Simba snyftar förgäves och säger: Pappa vi ska gå hem nu, kom. Han börjar bita och slita i sin fars öra och försöker väcka han. Mufasa rör sig inte.

2. Landet för länge sen
Scenario: Det har varit en jordbävning. Lillefot har kommit ifrån sin mamma. Han hittar henne sedan där hon ligger skadad på en klippa. Han säger åter och åter: Mamma res dig, kom vi ska gå. Men hon är för skadad. Lite senare i filmen tror sig Lillefot se sin mor, men det är bara hennes skugga. Men han ropar förtivlat och förgäves MAMMA, MAMMA, MAMMA

3. Micke & Molle
Scenario: Micke har bott hos den söta hela sitt liv typ. Men när han blir stor blir han ett problem och psykogrannen tvingar tanten att lämna bort honom. Micke tror att han och tanten ska på en utflykt i skogen. Men när hon sätter ner han vid ett träd och kramar han förstår han att så inte är fallet. Hon kör iväg med sin bil och lämnar han i skogen i regnet

4. Dumbo
Scenario: Dumbos mamma har blivit instängd i en liten vagn där det står "Mad elephant". Hon vart instängd för att hon vart galen för massa barn retade Dumbo. Han får alltså inte träffa sin mamma när han vill. Han går dit och gråter jättemycket, jättestora tårar väller fram. Han kryper ihop i hennes snabel och gungas fram och tillbaka

5. Bambi
Scenario: Kommer inte ihåg så mycket av Bambi men kommer ihåg detta. Bambi är på en äng för att hans mamma skyddat han från jägare. Man hör ett skott och man får se Bambis ledsna face. Han tvingas bo med surfarsan som hade ett One night stand med hans morsa I guess.

Detta var nog mitt mest känslosamma inlägg ever, enjoy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Du tycker?:

Trackback
RSS 2.0