Avatar

Idag har storfilmen Avatar premiär. Regisören är James Cameron, regisör till Titanic, Aliens och Terminator. Han har tydligen arbetat med Avatar sedan Titanic blev klar, alltså 12 år. Tänk att arbeta med något i 12 år och bara chansa på att folk gillar det? Filmen kostade även 350 miljoner dollar att göra. Filmen handlar i princip om ett krig mellan två planeter skulle jag tro, jorden och Pandora. Och på Pandora lever det typ smurfar som bor i regnskogen. Sen skickar jorden över en rullstolsbunden kille som ska låtsas vara en av dem, alltså en Na'vi. I slutet verkar det också som att han måste välja sida...

Jag är nog ganska så facinerad av filmen och tycker att den verkligen borde ses. Tror det kommer bli en riktig klassiker, och eftersom Titanic och Terminator gick strålande så varför inte denna? Bara storyn håller vilket jag kanske tvekar på lite. Hoppas bara det går bra, annars tycker jag synd om James som slösat 12 år på sitt liv. Men tror folk kommer se den oavsett om man hört att den är dålig. Det ska i alla fall jag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail?: (publiceras ej)

Din Blogg?:

Du tycker?:

Trackback
RSS 2.0